Bár ez a téma nem biztos, hogy mindenkit érdekel, és szerelmem a dinoszauruszok iránt nem fertőző, azért megosztom veletek ezt "az igazi élményt"...

 

Szerintem aki ismer engem, (meg az is, aki nem) az tudja, hogy a polcomon 3 éves korom óta tízesével sorakoznak a dínós könyvek és a dínófigurák felváltva, nem beszélve arról a rengeteg hüllőről (5 kígyó, 3 gekkó és 13 kígyótojás), akivel megosztom a szobám. Igen: ez a szerelem....

Talán még tavaly, vagy tavalyelőtt böngésztem a jútubén és ezt a videót találtam:

Azonnal felment a pulzusom, és tudtam: LÁTNOM KELL!!! Ezzel az elhatározásommal csak egy probléma volt. Akkori turnéhelyszíneik között még véletlenül sem szerepelt Magyarország, úgyhogy szép lassan belenyugodtam, hogy soha nem fogom látni ezeket a dögöket. Ehhez hasonló szerkezeteket láthattok a Dinoszauruszok - A Föld urai című műsorban, ami a TV2-n szokott menni hétvégenként. Az ötlet egy BBC-nél dolgozó fiatalember agyából pattant ki, és 1996-ban el is kezdték megvalósítani a tervét paleontológusok, fizikusok, biológusok és egyéb csodabogarak segítségével. Mára nem csak a képernyőn, hanem élőben is csodálhatjuk ezeket a lényeket.
 
És most, hogy végre hozzánk is elérkeztek, újra kisgyereknek éreztem magam(mondjuk agyilag nem is állok messze tőle), és visítozva rohantam anyámhoz: "ANYA ANYA MENJÜNK EL!"
A séta a dinoszauruszokkal című "project" alatt a Papp László Budapest Sportarénába 15 életnagyságú óriáshüllő költözött be 3 napra, összesen 7 előadás erejéig. Mivel akkreditáció kérelmemet udvariasan elutasították, születésnapi ajándékként hozott a Nyuszi egy jegyet az első sorba. És a Tyrannosaurus rámnézett ááÁÁÁÁáááááhh *legyezi magát*.

Bizony nem kevés pénz ekkora méretű robotokat eltartani. Hát ők sem adományokból élnek, hanem abból a hatalmas bevételből, ami a jegyekből, valamint a Suvenir Shop horribilis nagyságú áraiból kapnak. Például: Walking with dinosaurs T-rex lufi 2000 Ft/darab, 'I love dinosaurs' feliratos női póló 5800Ft/db, Walking with dinosaurs figura 5000-8500 Ft/db, poszter 2800Ft/db, jegy 11300 Ft/db, az élmény: felbecsülhetetlen. Ja és mondanom se kell, minden ajándéktárgyat vittek, mint a cukrot: itt nem volt a gazdasági válságnak híre és hamva sem.

2 és fél órán át sétálhattunk a dinoszauruszokkal. Illetve nézhettük a kinyithatós székből, ahogy egy paleontológusnak öltözött szimpatikus férfi sétálgat velük, és közben hasznos információkat oszt meg az egész arénát betöltő közönséggel.
A show elején bemondták: Ne használjunk vakut, mert a dinoszauruszok dühröhamot kapnak tőle. Ennek ellenére azért "igényessen" villogott a nézőtér. Én - mint a szabályokat betartó, érdeklődő és lelkes dínórajongó - vaku nélkül a telefonommal készítettem képeket és videókat (a maga ótvar minőségében).

Sajnos az első sornak hátrányai is voltak. Az előadás alatt bemutatták a Föld fejlődését, ezzel együtt a növények és a virágok kialakulását, és ezektől a díszletektől kevésbé tudtam szemezni az őshüllőkkel:

 Aztán rájöttem, hogy tulajdonképpen ez tök menő, mert olyan, mintha a bokorból nézném az állatokat. Höhö...

De mire a finálé következett (A TÍREKSZ) természetesen leeresztették a növényzetet, és teljes mértékben magával ragadhatott az anya és gyermek idilli jelenete:

Ilyesmi volt a kilátás a helyemről. Ugye milyen édesek?

Gondolkodtam azon is, miért ilyen hangos a zene. Hát azért, hogy elnyomja a hatalmas dögök motorjainak búgását. Lehet, hogy illúziózomboló a dínók alatt a mozgó szikla, vagy a kisebb dínók lábánál a benne lévő emberek térde, de ez akkor is (nekem legalábbis) valóban egy "igazi élmény" volt.

PöDe

u.i.: lehet, hogy dedósnak néztek, de az vesse rám az első követ, aki nem nézte meg volna szívesen...

A bejegyzés trackback címe:

https://padanyi.blog.hu/api/trackback/id/tr201894833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása